Welcome to the Personal Website Engineer Hossein Hashemi ورود شما را به پایگاه شخصی مهندس حسین هاشمی خوش آمد میگوییم



 

مدیران حمل و نقلی باید سه روز در هفته از دست‌پخت خودشان استفاده کنند!

حمل و نقل عمومی با روش پلیسی، توسعه نمی یابد
 
ادامه خبر در ادامه مطلب
 

تین‌نیوز | کاندیدای دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: نکته مهمی که به آن پایبندم و آن را اجرایی خواهم کرد این است که مدیران تصمیم‌گیر در حوزه حمل و نقل عمومی باید سه روز در هفته از دست‌پخت خودشان استفاده کنند! بسیاری از مدیران حمل و نقلی فعلی اصلا خودشان تجربه حمل و نقل عمومی را ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، حسین هاشمی، معاون سابق ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت و کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر، در میزگرد "شورای شهر، چالش‌های حمل و نقل و ترافیک، نگاهی به آینده" در دفتر تین‌نیوز گفت: در حوزه حمل و نقل، میزان تقاضا از عرضه بسیار کمتر است و علت این شکاف، عقب‌ماندگی قبلی است. نکته دیگر این است که اگر رشد تقاضا و عرضه با یک ضریب 20 درصدی فاصله داشته باشد طبیعتا این فاصله دائما زیاد می‌شود، بنابراین سوال این است که برای رسیدن به یک نقطه درست چه باید کرد؟

وی افزود: در اروپا از 30 سال پیش، سیاست توسعه بزرگراه از سیاست‌های توسعه حمل ونقلی حذف شده و دیگر اجرا نمی‌شود و به جای آن، روی رویکردی کار کرده‌اند که به آن mobility management گفته می‌شود که می‌توان آن را جابجایی انبوه مردم معنی کرد.

هاشمی ادامه داد: در این رویکرد، هدف جابجایی خودروها نیست که در قدیم، تفکر غالب در حوزه حمل و نقل بود. جابه جایی انبوه مردم می‌تواند به صورت فیزیکی و همچنین مجازی باشد. جابجایی مجازی در قالب دولت الکترونیک و فناوری روز اتفاق می‌افتد.

با روش‌های پلیسی نمی‌توان حمل و نقل عمومی را توسعه داد
وی افزود: رویکرد فیزیکی نیز این است که فقط توسعه حمل و نقل عمومی را داشته باشیم. ما برای جبران عقب‌ماندگی خودمان در توسعه حمل و نقل عمومی، باید رویکردهای سنتی خودمان به حمل و نقل را تغییر دهیم و از طریق تغییر تمایلات مردم به یک نقطه سربه سر برسیم، البته نه با روش‌های پلیسی و زور و اجبار مردم مانند بستن خیابان‌ها، ایجاد ترافیک و طرح ترافیک، حمل ماشین با جرثقیل و... رویکرد پلیسی در مدیریت حمل و نقل جواب نمی‌دهد بلکه باید مدیریت علمی در این حوزه داشته باشیم.

مهندس حسین هاشمی اظهار کرد: مردم تهران حاضرند در ترافیک تهران بمانند اما از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند زیرا مطمئن نیستند که با حمل و نقل عمومی به مقصدشان برسند! ما هنوز نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی خودمان را به صورت زیرساخت‌هایی پایدار، پیشرفته، ایمن، ارزان، در دسترس و مطمئن داشته باشیم که قفل این مساله در مدیریت شهری است و فقط به شورا مربوط نمی‌شود.

هاشمی با تاکید بر این‌که «نمی‌توان مردم را با زور و اجبار به حمل و نقل عمومی متمایل کرد»، گفت: نکته مهمی که من نیز به آن پایبندم و آن را اجرایی خواهم کرد این است که مدیران تصمیم‌گیر در حوزه حمل و نقل عمومی باید سه روز در هفته از دست‌پخت خودشان استفاده کنند! بسیاری از مدیران حمل و نقلی فعلی اصلا خودشان تجربه حمل و نقل عمومی را ندارند و از آن استفاده نمی‌کنند.

حمل و نقل عمومی تهران کرامت انسانی را له می‌کند!
وی در پاسخ به این سوال که «برای پیشی گرفتن عرضه از تقاضا در حوزه حمل و نقل عمومی چه باید کرد؟» گفت: رویکردها در توسعه حمل و نقل باید تغییر کند و حمل و نقل عمومی کیفیت لازم را داشته باشد. خدمات حمل و نقل عمومی تهران در حال حاضر در شان مردم نیست و کرامت انسانی و شخصیت فردی را له می‌کند!

برای افزایش درآمد رانندگان تاکسی برنامه دارم
هاشمی همچنین با اشاره به مشکل کمبود تاکسی در برخی مسیرهای تهران اظهار کرد: وجود یک سامانه هوشمند در تاکسیرانی بسیار مهم است و با استفاده از آن می‌توان مناطق پر مسافر را از طریق پیامک به رانندگان اعلام کرد. هم ‌اکنون هر سال کرایه های تاکسی افزایش می یابد اما درآمد رانندگان تاکسی زیاد نمی‌شود زیرا عوامل مختلفی در حمل و نقل عمومی اثرگذارند اما بنده طرحی دارم که طی آن، درآمد رانندگان بدون افزایش کرایه، ماهانه تا 700 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

مهندس هاشمی با بیان این‌که «فردی که می‌خواهد وارد شورای شهر شود باید غیرتش برای مردم به جوش آید» گفت: رویکرد ما در حمل و نقل عمومی باید خدمات حداکثری همراه با کیفیت باشد و اگر این تفکر وجود داشته باشد حمل و نقل درست می‌شود اما اگر این تفکر، مقطعی باشد جواب نمی‌دهد. یک مشکل اساسی در تهران این است که برای توسعه شهری، برنامه اساسی بلندمدت (20 ساله) وجود ندارد چرا که اگر یک رویکرد عملیاتی درست از حدود 8 سال پیش در تهران اجرایی می‌شد الان تهران مساله ترافیک را نداشت.

هاشمی با انتقاد از استفاده نشدن از تجربه و دانش متخصصان و دانش آموختگان حوزه حمل و نقل شهری در طرح های توسعه ای اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که خدمتگزاری بی‌منت به مردم داشته باشیم. وقتی ما داریم از مردم پول می‌گیریم باید این پول را درست و بی منت برای آنها مصرف کنیم. در حالی که در تهران در سال گذشته، افتتاح 3 کیلومتر خط مترو با تبلیغات فراوان افتتاح شد! این گونه رفتارها توهین به مردم است!

مدیریت ترافیک تهران نیازمند بازنگری جدی است
وی افزود: اساسا مدیریت موجود در حوزه ترافیک تهران نیاز به بازنگری جدی دارد و تفکر تجاری موجود، باید به یک رویکرد خدمات‌دهی تبدیل شود.

معاون سابق ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت مساله پارکینگ را یکی از معضلات فعلی تهران دانست و افزود: نیاز به حداقل 500 پارکینگ در مناطق 22 گانه تهران داریم.

لزوم استفاده از درآمد طرح ترافیک برای راه‌اندازی اتوبوس برقی
وی همچنین با اشاره به طرح ترافیک گفت: در محدوده طرح ترافیک باید انواع خدمات حمل و نقلی وجود داشته باشد و پیشنهاد من، ایجاد اتوبوس برقی درمنطقه اجرای طرح ترافیک است تا آلودگی اتوبوس دیزلی را نداشته باشد. همچنین باید با استفاده از 100 میلیارد تومان درآمد طرح ترافیک، تسهیلاتی برای برقی کردن اتوبوس‌ها و ایجاد سیستم دوچرخه‌سواری و پیاده روی استفاده کرد تا آلودگی هوای آن منطقه خود به خود کاهش یابد.





بازگشت ...




مرتبط باموضوع :

 برنامه جدید ایران برای کاهش وابستگی به بنزین  [ جمعه، 14 تير ماه، 1392 ] 1876 مشاهده
 افزایش سهم دیزل در سبد سوخت کشور  [ جمعه، 20 ارديبهشت ماه، 1392 ] 1717 مشاهده
 سهمیه‌بندی بنزین سبد سوخت کشور را متنوع کرد  [ پنجشنبه، 27 تير ماه، 1392 ] 2393 مشاهده

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما : 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]










پیـام مدیـریت : سایت در حال تکـمیل میـباشد اگر برای چنـدمـین بار اسـت که از سایـت
بازدیـد میـکنیـد ، بـرای اعمال تغییرات نهایی قالب سایت بر روی مـرورگرتان ، کـلیدهای
میانبر Ctrl+F5 را بفشارید
مرورگر پیشنهادی ما برای مشاهده سایت »»» Mozilla FireFox