Welcome to the Personal Website Engineer Hossein Hashemi ورود شما را به پایگاه شخصی مهندس حسین هاشمی خوش آمد میگوییم



 

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت است/ هزینه حمل و نقل باید کاهش یابد

کرایه 350 تومانی اتوبوس باید به 150 تومان برسد
 
ادامه خبر در ادامه مطلب
 

تین نیوز | کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: اولویت رسیدگی به معضلات تهران، ابتدا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سپس توسعه حمل ونقل عمومی و در وهله آخر، نوسازی ناوگان فرسوده است.

سید حسین هاشمی معاون ستاد سوخت سابق دولت در میزگرد "شورای شهر، چالش های حمل و نقل و ترافیک، نگاهی به آینده،" که به همت شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز) برگزار شد، با اشاره به اولویت بندی در رسیدگی به معضلات تهران اظهار داشت: برای رسیدگی به معضلات شهر تهران ابتدا باید تمام طرح های نیمه تمام را ظرف نهایت دو سال به صورت ضربتی تکمیل کنیم و پروژه‌ای مانند پل صدر را پس از تکمیل به سمت استفاده در جهت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.
وی اولویت دوم را توسعه حمل و نقل عمومی پیشرفته،در دسترس،ایمن، ارزان و پایدار دانست که باید طی یک طرح 4 ساله به بهره برداری برسد.

معاون سابق ستاد سوخت کشور در ادامه بیان داشت: یکی از علت‌های ایجاد ترافیک در تهران رو به رو شدن مردم برای دسترسی به حمل و نقل عمومی و در مضیقه بودن آنها است، مانند کمبود ایستگاه‌های مترو، مصیبت استفاده از اتوبوس‌ها و ظرفیت خالی 40 درصدی شبکه تاکسیرانی که به دست افراد غیر متخصص افتاده است.

هاشمی با اشاره به برنامه چهار ساله خویش و  بودجه 12 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران تاکید کرد: باید با ایجاد تفاوت میان حمل و نقل عمومی و خصوصی، 25 درصد از این بودجه یعنی سالی  3 هزار میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود.

وی با اشاره به هزینه‌های شهرداری در جهت توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: با توجه به سخنان شهردار تهران مبنی بر اختصاص بودجه 60 درصدی به حمل و نقل عمومی باید بگویم که تنها 8 درصد برای این حوزه هزینه صرف شده و بقیه خرج توسعه حمل و نقل خصوصی شده است.

مهندس هاشمی خاطرنشان کرد: با همان بودجه 25 درصدی، تمام مناطق 22 گانه تهران در عرض چهار سال شاهد ایستگاه و خطوط مترو خواهد بود.

معاون سابق ستاد سوخت کشور با اشاره به جلساتش با مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: اگر بودجه کافی در اختیار قرارگاه قرار گیرد، آنها آمادگی کامل برای تکمیل مترو تهران را دارند.

هاشمی با توجه افزایش ناگهانی هزینه‌های حمل و نقل عمومی در شهر بیان داشت: کرایه اتوبوس شهری از سال 84 با نرخ 20 تومان به 350 تومان در حال حاضر رسیده است که از این مقدار 200 تومان به جیب شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی می‌رود و بر اساس تحقیقات و بررسی های بنده براساس نرخ تورم و سرمایه گذاری ها، این رقم باید به 150 تومان برسد.

مهندس هاشمی در پایان با اشاره به اولویت سوم، یعنی نوسازی خودرو‌های فرسوده خاطرنشان کرد: من توانستم در مدت یک سال 300 هزار خودروی فرسوده را نوسازی کنم زیرا خودرو های فرسوده 30 برابر خودروهای سالم آلایندگی دارند و  طبق طرح من می‌توان با تقسیم قیمت خرید خودروی فرسوده میان دولت با 1.5 میلیون تومان، مراکز اسقاط 500 هزار تومان و یک میلیون تومان از محل درآمدهای 100 میلیارد تومانی طرح ترافیک، به سرعت این مشکل را از میان برداشت.





بازگشت ...




مرتبط باموضوع :

 شباهت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی با شرکت‌های هرمی  [ يكشنبه، 29 ارديبهشت ماه، 1392 ] 1326 مشاهده
 سهمیه‌بندی بنزین سبد سوخت کشور را متنوع کرد  [ پنجشنبه، 27 تير ماه، 1392 ] 2393 مشاهده
 برنامه جدید ایران برای کاهش وابستگی به بنزین  [ جمعه، 14 تير ماه، 1392 ] 1876 مشاهده

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما : 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]










پیـام مدیـریت : سایت در حال تکـمیل میـباشد اگر برای چنـدمـین بار اسـت که از سایـت
بازدیـد میـکنیـد ، بـرای اعمال تغییرات نهایی قالب سایت بر روی مـرورگرتان ، کـلیدهای
میانبر Ctrl+F5 را بفشارید
مرورگر پیشنهادی ما برای مشاهده سایت »»» Mozilla FireFox