Welcome to the Personal Website Engineer Hossein Hashemi ورود شما را به پایگاه شخصی مهندس حسین هاشمی خوش آمد میگوییم



 

مدير گروه خودرويي و سخنگوي ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور در خصوص امكان ورود خودروهاي الكتريكي به سيستم حمل و نقل كشور گفت: لازم است كه در مرحله نخست علل و شرايط ورود خودروهاي الكتريكي به سيستم حمل و نقل مورد بحث و بررسي هاي كارشناسانه قرار گيرد و راهبرد مناسب با توجه به شرايط كشور تدوين گردد.

ادامه خبر در ادامه مطلب

 

حسين هاشمي مهيا ساختن زيرساخت هاي لازم جهت ورود اين دسته از خودروها به چرخه حمل و نقل كشور را حائز اهميت دانست و افزود: فراهم سازي زيرساخت هاي ممكن جهت ورود خودروهاي الكتريكي به ناوگان حمل و نقل از ضروريات است چراكه بي توجهي به اين امر و عدم فراهم سازي مقدمات لازم در نهايت منجر به عدم موفقيت ورود خودروهاي برقي و الكتريكي به ناوگان حمل و نقل كشور مي گردد.
وي تامين انرژي  مورد نياز و نيز ايجاد مكان هاي  شارژ براي اين دسته از خودروها را از جمله زيرساخت هاي لازم براي ورود خودروهاي الكتريكي به چرخه حمل و نقل كشور برشمرد و ابراز داشت: بايد توجه داشت كه بهره گيري از خودروهاي الكتريكي نه تنها در كشور ما بلكه در ساير كشورهاي پيشگام در صنعت خودروسازي با محدوديت هايي همراه است و هم اكنون شرايط مناسب جهت ورود اين دسته از خودروها به چرخه حمل ونقل مهيا نمي باشد.
به گفته وي، بر اساس استراتژي شركت هاي خودروساز در سطح جهاني به صورت انبوه ، ورود خودروهاي الكتريكي براي سال 2020 پيش بيني شده است.
اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به حركت شركت هاي خودروساز جهاني به سمت طراحي و توليد خودروهاي هيبريدي ، گفت: هم اكنون برخي از كشورهاي دارنده صنعت خودروسازي پيشرفته تنها يك درصد از توليدات خود را به توليد خودروهاي هيبريدي اختصاص داده اند.
هاشمي در ادامه سخنان خود ضمن تاكيد بر تدوين استراتژي نحوه و ضرورت هاي استفاده از خودروهاي الكتريكي در كنار پيش بيني نقاط مثبت و منفي تحقق اين امر،اظهارداشت:مصداق بارز  اين امر، گسترش استفاده از خودروهاي الكتريكي در حوزه سيستم حمل ونقل عمومي است.
وي با اعلام اينكه كشور تجربه موفق استفاده از اتوبوس هاي برقي را دارا مي باشد، خاطرنشان كرد: بايد توجه داشت كه هم اكنون امكان استفاده از اتوبوس هاي برقي در كشور فراهم مي باشد اين امر در شرايطي است كه در حال حاضر امكان بهره گيري از ساير وسايل نقليه اي كه انرژي مورد نياز آنها توسط نيروي برق تامين مي گردد در كشور وجود ندارد .
نكته مهمي كه هاشمي در ادامه سخنان خود به آن اشاره نمود اين است كه در حال حاضر شرايط مناسب جهت گسترش اتوبوس هاي برقي در چرخه حمل ونقل كشور وجود دارد ضمن آنكه در همين راستا مي توانيم زمينه مساعد را به منظور ورود موتورسيكلت هاي برقي و جايگزيني آنها با موتورسيكلت هاي بنزيني در كشور فراهم آوريم.
وي متذكر شد: لازم است كه زيرساخت هاي لازم از جمله فرهنگ سازي نحوه و لزوم استفاده،  ايجاد معابر ويژه براي تردد موتورسيكلت هاي برقي، و تعبيه مكانهاي مناسب جهت شارژ  در سطح شهر ، مهيا گردد.
وي توليد و استفاده از خودروهاي شخصي با نيروي الكتريكي را جزء اولويت هاي نهايي ورود خودروهاي برقي به ناوگان حمل و نقل كشور دانست و افزود: استفاده از اين دسته از خودروها به لحاظ دارا بودن فناوري پيچيده و نحوه استفاده از آنها  هنوز در بسياري از كشورهاي دارنده صنعت پيشرفته خودروسازي رايج نشده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: لازمه ورود اتوبوس هاي الكتريكي در مرحله نخست بايد مورد بحث و بررسي كارشناسانه قرار گيرد و نياز است كه از طريق اعمال سياست ها و ابزارهاي تشويقي نظير كاهش تعرفه هاي گمركي ورود اين دسته از خودروها به كشور تسهيل گردد.





بازگشت ...




مرتبط باموضوع :

 جزئیات تسهیلات اعتباری سوخت به رانندگان  [ سه شنبه، 7 خرداد ماه، 1392 ] 1878 مشاهده
 عملکرد شهرداری در شورای سوم ضعیف بود  [ جمعه، 14 تير ماه، 1392 ] 1347 مشاهده
 افزایش 10برابری نرخ کرایه اتوبوس‌ها طی 6سال گذشته  [ جمعه، 6 ارديبهشت ماه، 1392 ] 1356 مشاهده

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام شما (ضروری): 
ایمیل شما : 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]










پیـام مدیـریت : سایت در حال تکـمیل میـباشد اگر برای چنـدمـین بار اسـت که از سایـت
بازدیـد میـکنیـد ، بـرای اعمال تغییرات نهایی قالب سایت بر روی مـرورگرتان ، کـلیدهای
میانبر Ctrl+F5 را بفشارید
مرورگر پیشنهادی ما برای مشاهده سایت »»» Mozilla FireFox